تکنولوژی روز دنیا

ساخت وبلاگ
gsmarena_002

آلکاتل در کنگره‌ی جهانی موبایل بارسلون دو مدل جدید از سری اسمارت‌فون‌های IDOL خود را معرفی کرد. دو مدل مذکور با نامهای IDOL 4 و IDOL 4S در شرایطی معرفی شدند که برخلاف سال قبل خبری از مدل‌های OneTouch ابن شرکت نبود و ظاهرا امسال آلکاتل قصد دارد توان خود را با دو مدل یاد شده نشان دهد. در این دو مدل شاهد بهبودهای متعددی نسبت به نسل سوم آنها هستیم که شما را دعوت به ادامه‌ی این مطلب می‌کنیم.

طراحی مدل‌های جدید کاملا آشناست و آلکاتل به صورتی ملموس امضای طراحی خود را در آنها قرار داده و با دیدن آنها کاملا می‌توان متوجه شد که با محصولاتی از سوی این برند باسابقه روبرو هستیم. در این دو محصول بیش از هر مورد دیگری اسپیکرهای قدرتمند دوگانه 3.6 واتی خودنمایی می‌کنند که بدون شک آنها را تبدیل به مدعیانی بزرگ در این زمینه می‌کنند که در کنار آنها قابلیت پخش صدای Hi-Fi در هدست و بهینه‌سازی‌های متعدد در صدای خروجی نیز مهیا شده‌اند تا هرچه بیشتر این گوشی‌ها در زمینه‌ی مولتی مدیا و بخش موسیقی خودی نشان دهد.

مدل نخست که در واقع مدل پایه به حساب آمده، IDOL 4 است که با ابعاد 147*72.5 میلیمتری و ضخامت 7.1 میلیمتر یک محصول کاملا خوش قد و قواره و زیبا است. صفحه‌نمایش این مدل 5.2 اینچی با وضوح تمام‌اچ‌دی 1080*1920 پیکسل با فناوری IPS LTPS است.

در قلب ابن محصول شاهد استفاده از یک پردازنده‌ی میان‌رده‌ی اسنپدراگون 617 در کنار 3 گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافظه‌ی داخلی هستیم که 10 گیگابایت آن در دسترس کاربر خواهد بود و می‌توان از طریق کارت حافظه آن را افزایش داد. دوربین اصلی 13 مگاپیکسل است که قابلیت فوکوس لمسی، HDR خودکار و فوکوس فوق سریع را در مدت 0.1 ثانیه داراست.

دوربین جلوی گوشی نیز 8 مگاپیکسل است تا برای شکار تصاویر سلفی کاملا کافی و مناسب باشد. قابلیت اتصال به اینترنت Cat.6 LTE تعبیه شده و همچنین در میکروفون گوشی نیز مانند اسپیکر آن از مکانیزم حذف نویز صدا استفاده شده است تا صداهای منتقل شده با این اسمارت‌فون در بالاترین کیفیت ممکن خود باشد.

gsmarena_003

اما مدل قدرتمندتر IDOL 4S است که به یک صفحه‌نمایش زیبای 5.5 اینچی آمولد با وضوح QHD مجهز شده و ترکیب آن با بدنه‌ای 153.9*75.4 میلیمتری به همراه ضخامت 7 میلیمتری محصولی زیبا و چشمنواز را شکل دهد. پردازنده قدری از مدل قبلی قدرتمندتر است و در این مدل شاهد بکارگیری اسنپدراگون 652 هستیم.

حافظه‌ی داخلی 32 گیگابایت است که 25 گیگ در دسترس خواهد بود و باتری آن نیز برخلاف مدل IDOL4 که 2610 میلی‌آمپر بود، 3000 میلی‌آمپری است تا در شارژدهی مطلوب نیز مشکلی وجود نداشته باشد.

اما نکته‌ی جالب توجه در این مدلها تعبیه یک دکمه‌ی فیزیکی تحت عنوان BoomKey یا همان کلید انفجاری است که در بخش‌های مختلف، عملکردهای مختلفی را از خود نشان می‌دهد. این دکمه با قابلیت‌های اندروید 6 موجود در این گوشی‌ها کاملا هماهنگ شده و بسیار نوآورانه‌تر از دکمه‌ی سخت‌افزاری محصولات سایر شرکت‌ها عمل می‌کند.

در حالت استندبای عمل “Boom my camera” باعث لود شدن سریع دوربین و گرفتن عکس در کمترین زمان ممکن می‌شود، در حالت پخش موسیقی “Boom my music” باعث نمایش دادن تنظیمات اکولایزر آهنگ می‌شود، در هنگام مشاهده‌ی ویدیو “Boom my videos” افکت‌هایی فوق‌العاده را نمایش خواهد داد و در نهایت در هنگام انجام بازی‌هایی مانند آسفالت عمل “Boom my game” باعث انجام کارهایی مهیج مانند استفاده از نیتروژن و استفاده از “Boom my view” باعث تغییر حالت سه بعدی تصویر می‌شود که همه نشان از هوش بالا و خلاقیت تیم مهندسی آلکاتل است.

gsmarena_004

gsmarena

- - , .

تکنولوژی روز دنیا...
ما را در سایت تکنولوژی روز دنیا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان technonew بازدید : 304 تاريخ : يکشنبه 2 اسفند 1394 ساعت: 12:36

Vienna-Render

بر اساس برخی گمانه زنی‌ها ممکن است بلک بری دومین گوشی مبتنی بر اندروید خود را در کنگره جهانی موبایل امسال معرفی کند. گفته می‌شود این دستگاه با نام رمز Vienna در رندرهای چند ماه گذشته لو رفته بود. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

بر اساس تازه‌ترین شنیده‌ها انتظار می‌رود این دستگاه با صفحه نمایش ۵ اینچی فول اچ دی، از دو فلش برای دوربین جلو و دوربین اصلی بهره ببرد. گفته می‌شود که وینا یک گوشی میان رده خواهد بود که قیمتی کمتر از پریو خواهد داشت.

در آذر ماه مدیر بلک بری گفته بود که این شرکت در سال ۲۰۱۶ دومین گوشی اندرویدی خود را معرفی خواهد کرد اما سخنی از جزییات زمان عرضه آن نگفته بود. و همچنین عنوان شده بود که این رونمایی بستگی به فروش پریو خواهد داشت.


gsmarena[/su_button

- - , .

تکنولوژی روز دنیا...
ما را در سایت تکنولوژی روز دنیا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان technonew بازدید : 239 تاريخ : يکشنبه 2 اسفند 1394 ساعت: 12:36

download

سونی در حوالی نمایشگاه MCW 2016 بسیار بی سر و صدا است و تنها موردی که ما را از کنفرانس این شرکت در کنفرانس MWC 2016 مطلع کرد، تیزر رسمی و معمایی خود شرکت بود. امروز اما ایوان بلاس در اکانت توییتر خود یک تصویر کاملا واضح یک اکسپریای ناشناخته منتشر کرده و نام اکسپریا پی پی ۱۰(Xperia PP10) را به آن منتسب کرده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

Xperia-PP10-evleaks

در این تصویر ظاهر آشنای اکسپریاهای سونی را شاهدیم که با تغییراتی در جهت نزدیک تر شدن به طراحی روز موبایل های هوشمند زیباتر هم شده است. شیشه جلو ۲.۵ بعدی است، بدین معنی که لبه های آن کمی خمیده است، این طراحی را در دستگاه هایی مثل اچ نی سی آ ۹ (HTC A9) و یا سری ۲۰۱۶ خانواده گلکسی آ (Galaxy A) سامسونگ دیده ایم و البته که دستگاه های زیادی از این طراحی بهره می برند اما هدف از مثال زدن این دستگاه ها این است که به نظر ترنجی، اکسپریا پی پی ۱۰ (Xperia pp10) جایی در همین رده خواهد داشت.

در حقیقت به نظر ترنجی، سونی درصدد جانشینی مناسب برای اکسپریا ام ۵ است، در حقیقت دستگاهی در رده بالا (نه پرچمدار). چرا چنین حدسی می زنیم؟ به نظر ترنجی و همانطور که می بینید احتمال دارد این دستگاه هم اثرانگشت داشته باشد چرا که طراحی دکمه قفل کاملا شباهت به طراحی اکسپریا زد ۵ دارد. البته این یک شرط لازم برای حضور حسگر سرانگشت است نه یک شرط کافی، چرا که اکسپریا زد ۵ و زد ۵ کامپکت با همین طراحی اما بدون حسگر اثرانگشت در امریکا عرضه می شود.

درباره مشخصات فنی هنوز مورد خاصی مشخص نیست اما مشخصات یک دستگاه بالارده را می توان برایش متصور شد، مثلا نمایشگر ۵ یا ۵.۲ اینچ FHD، چیپست اسنپدراگون ۶۱۷ یا شاید ۶۵۲ و یا با توجه به همکاری نزدیک سونی و مدیاتک، چیپست هلیو پی ۱۰ (Helio P10) هم دور از ذهن نیست، به قولی به اسمش (Xperia pp10) هم میاد(!). دوربین هم بعید نیست همانند اکسپریا ام ۵، همان حسگر جدید ۲۱.۵ مگاپیکسلی استفاده شود و فیلم برداری 4k هم در دسترس باشد. حافظه رم و داخلی را هم به ترتیب ۳ و ۳۲ گیگ پیش بینی می کنیم.

گفتیم نامش! هنوز مشخص نیست اکسپریا پی پی ۱۰ (Xperia pp10) برند تجاری دستگاه جدید سونی است یا کد نام داخلی، اما هر چه هست باید احتمال رونمایی حداقل یک موبایل جدید از سونی را در Mwc 2016 داشته باشیم. شایعات مربوط به جانشین اکسپریا سی ۵ آلترا با اکسپریا سی ۶ با حاشیه تصویر بسیار کم را هم شنیده ایم که ارایه آن هم دور از ذهن نیست.

نظر شما درباره این تصویر، شایعه و تحلیل ترنجی چیست؟

gsmarena

سینا عطایی

توسط سینا عطایی

سلام
مهندس شیمی، سردبیر و طراح مجله هندسه کیمیا هستم و عاشق موشکافی هر گجتی که پا به دنیا گذاشته باشه، البته اگر دوست دارید از دستم خلاص بشید یه 5D mark III بدید دستم :)

ای میل من: [email protected]
اینستاگرام: sina_ataie

مشاهده همه مطالب

- - , .

تکنولوژی روز دنیا...
ما را در سایت تکنولوژی روز دنیا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان technonew بازدید : 260 تاريخ : يکشنبه 2 اسفند 1394 ساعت: 12:36

maxresdefault

زمانی که حرف از کامپیوتر برای بازیخورها به میان می‌آید اولین نکته‌ای که به ذهنشان می‌رسد استفاده از ماووس و کیبرد است و بسیاری از آنها نیز برای فرار از این کار به سیستم خود دسته‌های بازی متصل می‌کنند و یا حتی بسیاری نیز برای هرچه طبیعی‌تر و راحتتر انجام دادن بازی سراغ کنسول‌های بازی با دسته‌های خوش دست و راحتشان می‌روند اما به راستی فکر کرده‌اید که اگر به یک کنسول بازی ماووس و کیبرد متصل کنیم نتیجه چه خواهد شد؟ مایکروسافت امروز تایید کرد که بزودی پشتیبانی از ماووس و کیبرد را به کنسول بازی XBOX اضافه خواهد کرد. در ادامه با ما باشید.

ظاهرا یکپارچه‌سازی کنسول بازی ایکس‌باکس وان با کاربران ویندوز 10 و عرضه‌ی این بروزرسانی برای آنها باعث شده که مایکروسافت به تکاپو بیفتد تا هرچه بیشتر پلتفرم خود را در میان دستگاه‌های مختلف به حالت مشابه درآورد. Phil Spencer رییس بخش ایکس‌باکس مایکروسافت چندی پیش اعلام کرد که پشتیبانی از ماووس و کیبرد برای این کنسول غیرممکن نیست و احتمال فراهم آمدن آن در آینده‌ای نزدیک وجود خواهد داشت اما ایشان هیچ اشاره‌ای به زمان فراهم آمدن این قابلیت نکرد.

دیروز ایشان در اکانت تویتر خود در پاسخ به یکی از کاربران ایکس‌باکس رسما تایید کرد که تا زمان فراهم کردن چنین قابلیتی زمان زیادی باقی نمانده اما از ارائه‌ی هرگونه اطلاعات بیشتری پیرامون این موضوع خودداری کرد. در ماه‌های آینده کنفرانس‌ها و رویدادهای مختلفی پیرامون کنسول بازی ایکس‌باکس برگزار خواهد شد و احتمال می‌رود که بزودی این شرکت در یکی از رویدادهای پیش و رو اقدام به انتشار جزییات بیشتری در رابطه با اضافه شدن این دو کنترلر جدید به کنسول بازیشان کند.

spencer-mouse

در حال حاضر کنسول بازی ایکس‌باکس وان از پورت USB پشتیبانی می‌کند و کاربران می‌توانند کیبردی USB را به آن جهت تایپ کردن متن متصل کنند اما اینکه کاربر بخواهد از ماووس و کیبرد به صورت همزمان در بازی استفاده کند امری غیر منتظره و جدید به حساب می‌آید. با اضافه شدن این قابلیت بدون شک مایکروسافت گام بلندی را در جهت توسعه‌ی کنسول بازی خود برخواهد داشت و انتظار می‌رود که در ماه‌های آتی این شرکت بر روی توسعه‌ی بازی‌ها و برنامه‌های سازگار با ماووس و کیبرد برای این کنسول تلاشی ویژه کند.

سناریوهای مختلفی در رابطه با قابلیت اضافه شدن این دو کنترلر جدید به ایکس‌باکس شنیده می‌شود و دقیق مشخص نیست که با اضافه شدن آنها عملا یک کاربر جدید به جمع کاربران کنسول اضافه خواهد شد یا اینکه جایگزین یکی از کنترلرهای اصلی کنسول خواهند شد.

در صورت اضافه شدن قابلیت پشتیبانی ایکس‌باکس وان از ماووس و کیبرد از آن استفاده خواهید کرد؟

windowscentral

پویا رحمانی

توسط پویا رحمانی

متولد 68 ساکن تهران، مشغول توسعه ی نرم افزارم و عاشق دنیای خودرو، فوتبال و تکنولوژی.
در سمت سردبیر در کنار دوستان خوبم در تیم ترنجی هستم
آدرس ایمیل :
[email protected]

مشاهده همه مطالب

- - , .

تکنولوژی روز دنیا...
ما را در سایت تکنولوژی روز دنیا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان technonew بازدید : 239 تاريخ : يکشنبه 2 اسفند 1394 ساعت: 0:02

Screen-Shot-2016-01-29-at-7.05.01-PM-710x422

و بالاخره تمام شد. بعد از یک بازه بسیار سخت سعی کردیم تا قبل از رونمایی از پرچم‌داران سال 2016 لیگ ترنجی را تمام کنیم. این لیگ در تجربه خود ترنجی به نسبت سال گذشته به‌عنوان یکی از بهترین لیگ‌های اجراشده بود و به جرئت می‌توان گفت در بین لیگ‌های اجراشده نیز یکی از پرشورترین لیگ‌ها شناخته می‌شود زیرا کافی است در اینستاگرام سری به هشتگ ToranjiSL2015 بزنید! به طرفداران سونی تبریک می‌گوییم. کامپکت از خانواده زد 5 قهرمان امسال لیگ ترنجی شناخته‌شده است. در ادامه همراه باشید.

در این لیگ سعی کردیم با چند رأی گیری بتوان انتخاب بهتری را فراهم کرد. دوستان عزیز، مسلماً عشق و علاقه بسیاری از افراد را نمی‌توان منکر شد. در هر رقابتی هستند دوستانی که بخواهند بدون در نظر گرفنن بهترین، به برند موردعلاقه خود رأی دهند. ما در ترنجی برای این قسمت نیز فکری کردیم. شما به هر اسمارت فون رأی داده‌اید. در چند روز آینده اسمارت فون های منتخب در هر پارامتر را مشخص خواهیم کرد اما برای بالارفتن یک اسمارت فون از رقابت، میانگین رأی های داده‌شده از اهمیت بالایی برخوردار بود. در تصویر زیر باهم ببینید که در این لیگ چه گذشت:

wahmped3smlubdd2yelq4p-2

خوشبختانه در این رقابت سیستمی را برای رأی گیری انتخاب کردیم که کاملاً اوت سورس بوده و هیچ رابطه با ترنجی نداشته است تا شما با خیالی راحت بتوانید رأی دهید. بی رو درباستی خواستیم خودمان را از بابت هرگونه مسئولیتی از قبال تقلب در رأی گیری مبری کنیم. درنهایت پس از رقابت‌های بسیار سخت، سونی اکسپریا زد 5 کامپکت از سمت دیگر میدان توانست خود را به فینال برساند. در سمت دیگر رقابت، به‌جرئت می‌توان گفت سامسونگ باقدرت پیش رفت اما در فینال به خوبی عمل نکرد. گلکسی نوت 5 توانست دوم رقابت‌های انجام‌شده باشد. رتبه سوم به آیفون 6 اس پلاس تعلق دارد که بیشتری امتیاز را در رقابت قبلی خود به‌دست آورد. نماینده دوم سامسونگ یعنی گلکسی اس 6 اج پلاس در رتبه چهارم قرار دارد.

myfux8kf6ijl93zlfvjd2

همان‌طوری که در بالا اعلام کردیم، رده‌بندی در قسمت‌هایی ازجمله طراحی، صفحه‌نمایش، دوربین، و عملکرد به‌زودی اعلام خواهد شد. البته شاید به دلیل فشردگی در برنامه و تداخل با نمایشگاه MWC در بعد از نمایشگاه اعلام کنیم.

با آرزویی موفقیت برای دوستان!

صدرا مخملی

توسط صدرا مخملی

عاشق کارممم :) دانشجو ای تی و هر روز فقط با این کارا سرم رو گرم کردم! بالاخره عشق ادمه دیگه!
ادم های موفق کار های شاخی انجام نمیدن بلکه کار های عادی به صورت خاص انجام میدن! روز های روشنی رو به رو مون هست!
Email: [email protected]
Instagram: sadramakhmali

کوتاه نمی آیم ..... تا تهش هستیم (*ـ*)ــ

مشاهده همه مطالب

- - , .

تکنولوژی روز دنیا...
ما را در سایت تکنولوژی روز دنیا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان technonew بازدید : 244 تاريخ : يکشنبه 2 اسفند 1394 ساعت: 0:02

htc-one-m101

اچ تی سی وان ام 10 با نام رمز پرفیوم هم نتوانست به عنوان یکی از تلفن‌های هوشمند بالا رده مخفی بماند. هفته گذشته عکسی با نمای نزدیک از ام 10 سفید رنگ منتشر شد و پیش از آن نیز رنگ مشکی آن افشا شده بود. اکنون نیز عکسی بسیار واضح در زیر نور آفتاب از آن منتشر گشته است. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

این گوشی با طراحی بسیار ساده در قسمت دکمه‌های لمسی و کلید Home در پایین صفحه نمایش همراه است. همچنین می‌توان رابط سنس (Sence) اچ تی سی را مشاهده کرد که این رابط کاربری تشابهی با رابط شیک فعلی ندارد و تغییرات اساسی را به دنبال خود داشته است.

همچنین به نظر می‌رسد اچ تی سی می‌خواهد برخلاف رقبای اصلی خود یعنی سامسونگ سونی و ال‌جی، وان ام 10 را در زمانی غیر از کنگره موبایل در بارسلونا رونمایی کند. برخلاف خبرهای قبلی که از رونمایی در 23 فروردین ماه خبر می‌دادند، شایعات جدید این زمان را اواخر اسفند یا اوایل فروردین در لندن پیش‌بینی می‌کنند.

همچنین شنیده می‌شود که این دستگاه برای فروش به طور عمده و خرده فروشی در نظر گرفته نخواهد شد. به نظر می‌رسد پرفیوم قصد زنده کردن نام سری One اچ تی سی را دارد. بر این اساس اچ تی سی می‌خواهد با وان ام 10 به منتقدانی که فرقی میان ام 8 و ام 9 قائل نبودند پاسخ بدهد. هرچند که اکثراً این طراحی را پیرو طراحی آیفون شکل A9 می‌پندارند.

احتمالاً وان ام 10 را با صفحه نمایش 5.2 اینچی (شاید از نوع AMOLED باشد) با رزولوشن 1440×2560، چیپ اسنپدراگون 820 و دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی اصلی با پیکسل‌های بسیار بزرگ (extra-large) شاهد خواهیم بود.


htc-m10-black


phonearena

- - , .

تکنولوژی روز دنیا...
ما را در سایت تکنولوژی روز دنیا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان technonew بازدید : 236 تاريخ : يکشنبه 2 اسفند 1394 ساعت: 0:02

Galaxy s7

تا به امروز 5 ویدیو از مجموعه ویدیوهای هفت روز با آنباکسینگ رسمی گلکسی اس ۷ تا رونمایی رسمی در 2 اسفند را با هم دیده ایم. امروز نوبت ششمین ویدیو از این سری ویدیوها است و در آن سرنخ های بهتری به سوی گلکسی اس ۷ وجود دارد. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

Galaxy s7 (3)در این ویدیو نوبت به Gore است که نگاهی به گلکسی اس ۷ بیاندازد و تصور خود را از آنچه که در آن اتاقک دیده است با هنرش بیان کند. هنز Gore نقاشی روی شیشه است، او روی شیشه نقاشی می کند و سعی دارد تا به ما یک سرنخ درباره گلکسی اس ۷ یا اس ۷ اج بدهد تا کنون نقاشی نامفهوم یک لاما و یک کودک از گلکسی اس ۷، تندیس یخی هنزمند پیکرتراش، تندیس فلزی هنزمند آهنگر و کیک خوشمزه گلکسی اس ۷ اج را با هم دیده ایم. امروز نوبت یه یک طرح قابل درک تر نسبت به چند طرح قبلی است. در ادامه می توانید ویدیو ششم از این مجموعه ویدیو ها را ببینید:

همچنان چیز زیادی از این ویدیوهای رسمی مشخص نیست اما به صورت غیر رسمی شایعات دوست داشتنی زیادی از جمله مقاومت در برابر آب و خاک، دو بلندگو یکی در لبه پایین و دیگر در قسمت گوشی (بلندگوی مکالمه)، طراحی بهبود یافته، دوربین 12 مگاپیکسلی با اندازه پیکسل های بزرگتر و سخت افزار بهتر را شنیده ایم. مرز دروغ یا حقیقت همه این شایعات حدود 28 ساعت دیگر مشخص می شود، زمانی که گلکسی اس ۷ و اس ۷ اج رسما معرفی شود و در ترنجی با هم آن را رسما بشناسیم.

نظر شما درباره گلکسی اس ۷ چیست؟ این ویدیو سرنخ خوبی به شما داد؟

youtube

سینا عطایی

توسط سینا عطایی

سلام
مهندس شیمی، سردبیر و طراح مجله هندسه کیمیا هستم و عاشق موشکافی هر گجتی که پا به دنیا گذاشته باشه، البته اگر دوست دارید از دستم خلاص بشید یه 5D mark III بدید دستم :)

ای میل من: [email protected]
اینستاگرام: sina_ataie

مشاهده همه مطالب

- - , .

تکنولوژی روز دنیا...
ما را در سایت تکنولوژی روز دنیا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان technonew بازدید : 628 تاريخ : شنبه 1 اسفند 1394 ساعت: 20:45

HTC-A16 2

با این‌که انتظار نمی‌رود شرکت اچ‌تی‌سی، از پرچم‌دار جدید خود با نام وان M10 در کنگره جهانی موبایل 2016 (MWC 2016) معرفی کند، احتمالا این شرکت از گوشی‌های جدیدی در این نمایشگاه رونمایی خواهد کرد. یکی از این گوشی‌ها، به احتمال زیاد اچ‌تی‌سی A16 است که اخیرا، لودهنده‌ی معروف، Evan Blass یا evleaks@ تصاویری را از آن منتشر کرد. در ادامه همراه ترنجی باشید.

هنوز هیچ مشخصاتی از اچ‌تی‌سی A16 منتشر نشده است اما با توجه به تصاویر،‌ این گوشی در رنگ‌های مختلفی عرضه خواهد شد. در جلوی این دستگاه، یک دوربین و اسپیکرهای دوگانه وجود دارد و همچنین در عقب آن،‌ شاهد یک دوربین (با فلش LED) هستیم.

به‌نظر می‌رسد که اچ‌تی‌سی A16، یک گوشی از سری دیزایر اچ‌تی‌سی خواهد بود و همچنین به اندروید 6.0 مارشمالو مجهز خواهد شد. با توجه به تاریخی که روی صفحه‌نمایش این دستگاه وجود دارد، ممکن است اچ‌تی‌سی، این گوشی را در اوایل ماه مارس (اواخر اسفند) عرضه کند. با توجه به یک وب‌سایت تایوانی، ممکن است A16 با قیمت 150 دلاری عرضه شود که به همین دلیل، نباید انتظار یک دستگاه بالارده را داشته باشیم.

HTC-A16

HTC-A16 5

HTC-A16 6

HTC-A16 4

HTC-A16 3

HTC-A16 1

PhoneArena

- - , .

تکنولوژی روز دنیا...
ما را در سایت تکنولوژی روز دنیا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان technonew بازدید : 193 تاريخ : شنبه 1 اسفند 1394 ساعت: 20:45

Irancell

ایرانسل امکان ارتقای غیرحضوری سیم‌کارت معمولی به سیم‌کارت نسل چهارم خود با شماره‌گیری کد دستوری را فراهم کرد. به گزارش روابط عمومی ایرانسل، مشترکان این اپراتور که قصد تعویض سیم‌کارت خود به سیم‌کارت یوسیم با قابلیت اتصال به آخرین نسل فناوری اینترنت همراه (4G/LTE) را دارند، می‌توانند بدون نیاز به مراجعه به مراکز خدمات ایرانسل، کد دستوری #1*2*10*555* (ستاره 555 ستاره 10 ستاره 2 ستاره 1 مربع) را از خط ایرانسل خود شماره‌گیری کرده و با تکمیل اطلاعات درخواستی، سیم‌کارت جدید را در نشانی مورد نظر تحویل بگیرند.


برای فعال‌سازی سیم‌کارت جدید، لازم است مشترکان پس از دریافت سیم‌کارت، کد دستوری #2*2*10*555* (ستاره 555 ستاره 10 ستاره 2 ستاره 1 مربع) را مجدداً از همان سیم‌کارتی که با آن درخواست تعویض را داده‌اند شماره‌گیری کنند تا سیم‌کارت جدید فعال شود.

هزینه استفاده از این سرویس برای متقاضیان در حال حاضر 11هزار تومان است. ایرانسل پیش از این امکان تعویض سیم‌کارت از طریق تماس با شماره 7033 از خطوط ایرانسل و یا شماره 09377033000 از شماره‌های غیرایرانسلی را نیز فراهم کرده بود.

/خبر ارسالی از شرکت

صدرا مخملی

توسط صدرا مخملی

عاشق کارممم :) دانشجو ای تی و هر روز فقط با این کارا سرم رو گرم کردم! بالاخره عشق ادمه دیگه!
ادم های موفق کار های شاخی انجام نمیدن بلکه کار های عادی به صورت خاص انجام میدن! روز های روشنی رو به رو مون هست!
Email: [email protected]
Instagram: sadramakhmali

کوتاه نمی آیم ..... تا تهش هستیم (*ـ*)ــ

مشاهده همه مطالب

- - , .

تکنولوژی روز دنیا...
ما را در سایت تکنولوژی روز دنیا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان technonew بازدید : 270 تاريخ : شنبه 1 اسفند 1394 ساعت: 18:23

Samsung-to-provide-a-360-degree-live-stream-of-its-Unpacked-2016-event.jpg-9

پخش 360 درجه اولین چیزی بود که سامسونگ درباره مراسم خود در نمایشگاه MWC اعلام کرد. ولی پخش 360 درجه به چه معنا و چگونه است؟ با ترنجی همراه باشید تا اطلاعاتی تکمیلی در این باره را بدانید.

چندی پیش بود که تلفن هوشمند OnePlus 2 در مراسم معرفی خود برای بینندگان از راه دور این امکان را ایجاد کرد که با استفاده از هدست ساده Google CardBoard که توسط همین شرکت طراحی شده تا بتوانند مراسم را از نگاهی دیگر به تماشا بنشینند. حالا در مراسم UNPACKED 2016 سامسونگ هرچند که همه چیز را درباره تلفن های هوشمندی که قرار است معرفی شوند میدانیم، در صورت داشتن Gear VR و یا هر هدست واقعیت مجازی دیگری با مراجعه به این صفحه ( کلیک کنید! ) این مراسم را به تماشا بنشینید.این شایعات نیز وجود دارد که در این مراسم از یک Gear VR جدید رونمایی می کند که با پیش خرید Galaxy S7 یا Galaxy S7 Edge این هدست واقعیت مجازی را به صورت رایگان دریافت کنید.

Samsung-to-provide-a-360-degree-live-stream-of-its-Unpacked-2016-event.jpgSamsung-to-provide-a-360-degree-live-stream-of-its-Unpacked-2016-event.jpg-2Samsung-to-provide-a-360-degree-live-stream-of-its-Unpacked-2016-event.jpg-3

کنگره جهانی موبایل فردا آغاز خواهد شد و سامسونگ از اولین مراسم های این نمایشگاه است. ترنجی تلاش خود را می کند بروز تر از هر جایی آخرین خبر ها را به شما خوانندگان عزیز اطلاع دهد. نظر شما درباره پخش 360 درجه این مراسم چیست؟ آیا تجربه ای با هدست های واقعیت مجازی تا کنون داشته اید؟ منتظر نظرات شما هستیم.

phonearena

پوریا راد

توسط پوریا راد

پوریا هستم؛
توسعه دهنده مایکروسافت توی بخش ویژوال استدیو و ویندوز ( هم موبایل هم دسکتاپ! )
ناظر گوگل پلی و نویسنده سابق دنیای اقتصاد.
مشارکت کننده اکسیژن او اس و زبان برنامه نویسی ارندل و ...
تمام تلاش زندگیم یادگیری و یاد دادن و خندوندن بوده!
تکنولوژی بازی روزانمون شده ولی یادتون باشه

گر نکوبی شیشه غم را به سنگ/ هفت رنگش می شود هفتاد رنگ
روزگارتون پر خنده

ارتباط با من از طریق:
E-Mail: [email protected]
Instagram: Pouriarad

مشاهده همه مطالب

- - , .

تکنولوژی روز دنیا...
ما را در سایت تکنولوژی روز دنیا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان technonew بازدید : 409 تاريخ : شنبه 1 اسفند 1394 ساعت: 18:23

windows10mobile-logo

همان‌طور که می‌دانید، پروژه توسعه نوکیا مک‌لارن متوقف شد اما این پروژه، با طرح‌های بسیار خلاقانه‌ای همراه بود که مایکروسافت با متوقف‌کردن پروژه مذکور، به احتمال عملی‌شدن آن‌ها خاتمه داد؛ با این‌حال، به‌نظر می‌رسد یکی از قابلیت‌های جالب که انتظار می‌رفت در نوکیا مک‌لارن شاهد آن باشیم، در آینده‌ای نه‌چندان دور ارایه شود. قابلیت ” exploding tiles” یا همان ” Mix View”، نوع جدیدی از کاشی‌های زنده است که به کاربران اجازه می‌دهد تا به برخی از قابلیت‌های خاص برنامه‌های پشتیبانی‌شده بدون بازکردن آن‌ها، دسترسی داشته باشند. این قابلیت بنابر شایعات جدید، متوقف نشده است و احتمالاً در تابستان به‌همراه به‌روزرسانی رداستون ویندوز 10 موبایل ارایه خواهد شد. برای جزئیات بیشتر درباره این قابلیت، همراه ترنجی باشید.

با استفاده از قابلیت ” exploding tiles”، به‌سادگی، هنگامی‌که شما برروی یک کاشی زنده ضربه می‌زنید؛ این کاشی به چند کاشی دیگر تقسیم می‌شود که هرکاشی، وظیفه مخصوصی را برعهده دارد. به‌عنوان مثال برای یک برنامه چندرسانه‌ای، با استفاده از این قابلیت بدون بازکردن کامل برنامه، می‌توانید پخش محتوای چندرسانه‌ای مدنظر خود را کنترل کرده و یا حجم صدا را تغییر دهید.microsoft-patent-hits-windows-phone-s-exploding-live-tiles-might-still-exist-500644-2

به‌نظر می‌رسد بنابر یک توئیت منتشرشده، مایکروسافت این ایده را به‌ثبت رسانده باشد و قابلیت ” exploding tiles” را در آینده‌ای نه‌چندان دور، ارایه دهد. با این‌حال، هیچ تضمینی وجود ندارد که این ایده، عملی شود؛ حتی اگر چنین ایده‌ای صحت داشته باشد، ممکن است مایکروسافت از استفاده از این قابلیت در سیستم‌عامل ویندوز 10 موبایل صرف‌نظر نماید.

قابلیتی مبتنی بر ژست حرکتی یا همان Gesture

این ایده به‌ثبت رسانده شده، توضیح می‌دهد که کاربران می‌توانند با یک ژست حرکتی خاص مانند نیشگون گرفتن، یک کاشی بزرگ‌تر را به چندین کاشی کوچک تبدیل نمایند. در نگاه اول، شاید این قابلیت پیش‌تر به شکل دیگری در سیستم‌عامل آی‌او‌اس اپل ارایه شده باشد اما قابلیت ” exploding tiles” در صورتی‌که توسط مایکروسافت به مرحله عملیاتی و نهایی‌سازی برای استفاده در ویندوز 10 موبایل برسد؛ احتمالاً می‌تواند به یکی از بهترین قابلیت‎‌های مورد انتظار کاربران در به‌روزرسانی رداستون این سیستم‌عامل مبدل شود.

softpedia

- - , .

تکنولوژی روز دنیا...
ما را در سایت تکنولوژی روز دنیا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان technonew بازدید : 189 تاريخ : شنبه 1 اسفند 1394 ساعت: 18:23

jw,dv ;h,v

در برهه‌ای از تاریخ به سر می‌بریم که اوقات فراغت و وقت آزاد معنای واقعی خود را از دست داده و کم رنگ شده است. امروزه ما ساعات بسیاری از روز را به کار سپری می کنیم و کمتر به خود و خانواده توجه می کنیم. از طرفی در همین برهه، تکنولوژی بیشترین تاثیر خود را در زندگی آدمی گذاشته است و بدون آن زندگی سخت و حتی ناممکن شده است. وجود همین دو عنصر کافی است تا اساس آینده چیده شود. اما چطور؟

این مقاله توسط آقای حمیدرضا مجیدی نوشته شده است

در هر زمان از تاریخ، قبل از آن‌که فناوری جدیدی به وجود بیاید، انسان دچار یک سری مشکلات اساسی می شود که گذراندن زندگی را برایش دشوار می کند – همانند امروز که زمان کافی برای زندگی وجود ندارد –  و همین آغازی است برای به وجود آمدن زندگی ای جدید! مثل نیاز به سفر کردن در مدتی کوتاه که باعث به وجود آمدن خودرو ها و هواپیما شده است. آینده امروز ما در گرو زندگی‌ای تکنولوژیک است تا بتواند راحتی و آسایش را برایمان به ارمغان بیاورد؛ دقیقا به مانند فیلم های علمی-تخیلی که دیدی آینده‌نگرانه دارند.

تصور کنید هنگامی که از خواب بلند می شوید، تختتان، خواب شما را آنالیز کرده و داده های پردازش شده را برای پزشکتان می فرستد. سپس در جلوی آینه اتاقتان قرار می گیرید که مجهز به فناوری های تعاملی است. این آیینه به شما کمک می کند بهترین آرایش را برای خود برگزینید و مناسب ترین لباس را به تن کنید. در همین هنگام است که صدای دستیار صوتی دیجیتالی تان را می شنوید که لیستی از قرار های امروزتان را به شما گوشزد می کند. کمی احساس سرما می کنید؛ پس با ساعت هوشمندتان دمای اتاق را تنظیم می کنید، آهنگ ملایمی پخش می کنید و به پیشواز غذای گرمی میروید که دستیار صوتی تان آن را از رستوران های اینترنتی سفارش داده است. یک مورد جالب تر! دیگر نیازی نیست برای کار از منزل خارج شوید، واقعیت مجازی و واقعیت افزوده اینجا هستند تا به داد شما برسند.

نمونه ای رندر شده از خانه های هوشمند آینده

تصویر یک

تصورات بالا زاده ذهن خلاق بنده نیست؛ بلکه واقعیتی در حال شکل گرفتن است و خرسندم از این که به عرض تان برسانم شاید شما هم بتوانید چنین زندگی راحتی را در آینده ای نه چندان دور امتحان کنید. در حقیقت ما همین الآن هم در حال تجربه چنین زندگی ای؛ اما در حالت دمو هستیم. الآن هم هستند گجت هایی که خواب را آنالیز می کنند، ساعت های هوشمندی که اعلان های رانمایش می دهند و دستیار های صوتی دیجیتال نه چندان هوشمند؛ اما خام و در حال پیشرفت!

تصویر دو

امسال را می توان سال (اینترنت اشیاء) دانست، پلتفرمی که آمده تا با اتصال ابزار خانه به اینترنت زندگی را آسان کند.

تصویر سه

اگر به محافل تکنولوژی نگاه کنیم، کم پیدا می شود که نقلی از این پلتفرم و ابزار معرفی شده آن وجود نداشته باشد. گزارش ها نیز حکایت از آن دارند که شرکت های مطرح هم بودجه های کلانی را برای تحقیق و توسعه درباره اینترنت اشیا کنار گذاشته اند و همه اینها نشان از پیشرفت سرسام اور این تکنولوژی دارد.

اما زندگی هوشمند هم مانند سایر فناوری ها، آنقدر هم هم بی دغدغه و بی خطر نیست. چرا؟ اینطور بگویم، برای آن‌که ابزار خانه شما، با شما هماهنگ باشند و شکلی هوشمند به خود بگیرند، نیاز به هوش مصنوعی‌ای دارند که از الگو های پیشرفته ای مانند یادگیری عمیق برای یادگیری هوشمند شدن استفاده می کند. همین یعنی دردسر!

به این صورت که با یادگیری بیش از اندازه و در نتیجه هوشمند شدن (به معنای واقعی کلمه هوشمند)، آن‌ها دردسر آفرین می شود. آن زمان است که انسان‌ها برای آن‌ها تبدیل به موجودی ابتدایی می شود که جز دست و پاگیر بودن، فایده دیگیری ندارد(!) و همین می تواند انگیزه ای باشد برای از بین بردن نسل بشر. ((برای به دست اوردن اطلاعات بیشتر در این رابطه می توانید از کتاب نبوغ: مسیرها،خطرها و استراتژی ها اثر نیک بوستروم استفاده کنید))

از خطر هوش مصنوعی که بگذریم، خطر هکرها و سواستفاده آن ها از زندگی شخصی افراد را نمی توان نادیده گرفت. با پیشرفت ابزار هوشمند،اتصال آن ها به دهکده جهانی (همان اینترنت) نیز ابعاد گسترده تری به خود می گیرد و همین دری است برای ورود هکرها! به قول معروف هر کجا که موش باشد، گربه را نیز می توان پیدا کرد.

البته مشکلات دیگری نظیر هزینه های سرسام اور، کم شدن تحرکات انسان و از دست رفتن روابط اجتماعی نیز وجود دارند که سرعت رسیدن به زندگی هوشمند را کاهش می دهد. همانطور که گفته شد، رسیدن به همچین زندگی رویایی ای، بی دردسر نیست؛ اما همین دردسر ها هم نمی تواند از شوق ما برای رسیدن به آرزویمان بکاهد. لازم است باید به این مورد نیز توجه داشت؛ که ممکن است با پیشرفت تکنولوژی، این مشکلاهات هم کنار بروند با راه حل هایی نظیر کم کردن سطح پیشرفت هوش های مصنوعی و به کارگیری سیستم های امنیتی پیشرفته در ابزار هوشمند جهت جلوگیری از سو استفاده هکر ها از اطلاعات که ما هم امیدواریم همینطور شود.

- - , .

تکنولوژی روز دنیا...
ما را در سایت تکنولوژی روز دنیا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان technonew بازدید : 193 تاريخ : شنبه 1 اسفند 1394 ساعت: 3:08

Android-Wear-Developers-Promo-Video-Screenshot-Screencap-024-1280x720-1024x576

رسیدن سیستم‌عامل اندروید ور برای گجت های پوشیدنی به نسخه 6 از اندروید به نام مارشمالو تقریباً داستان زیادی دارد. اگر در جریان باشید به نظر می‌رسید اندروید 6 مارشمالو برای عرضه در دستگاه‌های پوشیدنی مشکلات زیادی به همراه دارد. اکنون این نسخه پس از ماه‌های پرورش برای دریافت در ساعت‌های موتو 360 چه در نسل اول و چه در مدل‌های نسل دوم اماده شده است. برای دیگر دستگاه‌های اندروید ور بازار نیز تا حدود دو هفته دیگر به صورت کامل عرضه خواهد شد. این نسخه از اندروید ور شماره ورژن 1.4.0.2580363 را دارا می‌باشد. در ادامه همراه باشید.

فرمان‌های صوتی بهتر شده‌اند

Better-gestures

در این نسخه با گفتن OK, Google ساعت هوشمند اندرویدی شما فعال خواهد شد. می‌تواند فرمان‌های مختلفی به آن بدهید. حتی این قابلیت نیز پیش‌بینی‌شده است که در اپلکیشن های پیام‌رسان به‌جای تایپ از طریق فرمان‌های صوتی متن خود را بنویسید. در ساعت‌های هوشمند دیگر چون هوآوی واچ حتی با گفتن نام فرد موردنظر می‌توانید با آن تماس بگیرید. تماس گرفتن در دو بعد انجام می‌شود. اگر ساعت هوشمند دارای اسپیکر باشد، که به‌راحتی با ساعت صحبت می‌کنید در غیر این صورت تماس به اسمارت فون منتقل می‌شود.

فعال‌سازی اسپیکر دستگاه

New-voice-gestures

یکی از مصداق‌های عدم هماهنگی سخت‌افزار و نرم‌افزار در اندروید ور را می‌تواند در این قسمت دید. بسیاری از ساعت‌های هوشمند اندرویدی دارای اسپیکر هستند اما تا قبل از این نسخه به دلیل عدم شناسایی دستگاه، اندروید نمی‌توانست از اسپیکر استفاده کند. در تکمیل مورد اول باید به شما بگویید که بافرمان صوتی در بعضی از ساعت‌های هوشمند علاوه بر تماس گرفتن، می‌تواند با ساعت نیز تماس خود را پاسخ دهید. اکنون استفاده از ASUS ZenWatch 2 و Huawei Watch جذاب‌تر خواهد شد.

ژست‌های حرکتی بیشتر شده‌اند

Speaker-support

یک ساعت هوشمند باید بتواند به تمام لمس‌های صورت گرفته واکنش نشان دهد. در نسخه‌های قبلی از اندروید ور این مورد به‌صورت کامل اجرایی شده بود اما این پتانسیل را داشت که بتواند بهتر عمل کند. شما تصور کنید در این نسخه می‌تواند اعمال بیشتری را با نگه‌داشتن لمس خود و سپس یک سوایپ انجام دهید. برای مثال در هر کارت ایجادشده از نوتیفیشکن اگر می‌خواهید مشخصات بیشتری را ببینید کافیست پس از لمس چندثانیه‌ای و سوایپ به پایین، شاهد این مشخصات باشید.

چند قابلیت انحصاری برای موتو 360

Moto-360-extra-features

چند مورد صرفاً به‌صورت انحصاری برای موتو 360 (نسل اول و نسل دوم در تمام مدل‌ها) عرضه‌شده است. البته انتشار این موارد برای دیگر ساعت‌های هوشمند بعید نیست اما در لیست تغییرات فعلاً برای موتو ذکرشده است. برای مثال، اضافه شدن 6 زبان دیگر، اضافه شدن قابلیت Doze mode که می‌تواند اپلیکیشن ها را در پس‌زمینه بهتر مدیریت کند تا عمر باتری بیشتر شود و بهره بردن از خاصیت درخواست مجوز همانند اندروید 6 ازجمله قابلیت‌های جدید دستگاه‌های موتو خواهد بود. باید اشاره‌کنیم که در این نسخه از اندروید جدا از همگام‌سازی اعمال‌شده با اسمارت فون، شما می‌توانید تاریخ و ساعت را نیز تنظیم کنید.

phonearena

صدرا مخملی

توسط صدرا مخملی

عاشق کارممم :) دانشجو ای تی و هر روز فقط با این کارا سرم رو گرم کردم! بالاخره عشق ادمه دیگه!
ادم های موفق کار های شاخی انجام نمیدن بلکه کار های عادی به صورت خاص انجام میدن! روز های روشنی رو به رو مون هست!
Email: [email protected]
Instagram: sadramakhmali

کوتاه نمی آیم ..... تا تهش هستیم (*ـ*)ــ

مشاهده همه مطالب

- - , .

تکنولوژی روز دنیا...
ما را در سایت تکنولوژی روز دنیا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان technonew بازدید : 193 تاريخ : شنبه 1 اسفند 1394 ساعت: 3:08

photo_2016-02-20_00-16-35

یک روز دیگر تا رونمایی اسمارت‌فون های پرچمدار سال 2016 به‌صورت رسمی فرصت باقی‌است. اگر لودهندگان همت کنند به‌زودی تست یا حتی بنچمارک‌های همه محصولات نمایشگاه نیز منتشر خواهد شد. اکنون رندهای نهایی از الجی G5 منتشرشده است و ما شاهد هستیم بسیاری از شایعه‌های منتشرشده به حقیقت تبدیل‌شده است. به نظر من در این تصاویر شکی نداشته باشید زیرا evleaks پشت آن است و به‌احتمال 99 درصد همین طراحی خواهد بود. در ادامه همراه باشید.

باید بگوییم، تصویرهای منتشرشده از قبل درست درآمده است. بدنه این دستگاه کاملاً فلزی شده است و دیگر دکمه‌های ولوم و یا پاور در پشت دستگاه قرار ندارد بلکه شاهد هستیم یک دوربین دوگانه و سنسور اثرانگشت دایره‌ای شکل پشت دستگاه را تکمیل کرده است. در جلوی دستگاه، ظاهری کاملاً ساده و به نظر قدیمی را داریم زیرا در جی 4 و یا V10 اتفاقات بهتری افتاده بود. اما نکته جالبی که در دیگر تصاویر و یا شایعه‌های منتشرشده بسیار به گوش می‌رسید، پایین دستگاه است که گویا ماژول مانند شده است. بدین معنی که شما می‌تواند باتری دستگاه را از این قسمت عوض کنید و به زبان دیگر پایین دستگاه را باز کنید! تصور این موضوع به دلیل عدم وجود اسمارت فون مشایه کمی سخت خواهد بود اما درهرصورت اتفاق خوبی به نظر می‌رسد.

Latest-alleged-LG-G5-images-3Latest-alleged-LG-G5-imagesLatest-alleged-LG-G5-images-2

از مشخصات سخت افزاری الجی G5 می‌توان به استفاده از چیپست اسنپدراگون 820 در کنار 4 گیگابایت رم اشاره کرد. در مورد دوربین این دستگاه صحبت‌های زیادی را نمی‌دانیم اما شک نداریم عقب گردی نخواهد شد. در نهایت USB Type-C و استفاده از سیستم‌پیشرفته صوتی می‌تواند اطلاعات فعلی ما را کامل کند.

در یک کلمه اگر بخواهیم این دستگاه را توصیف کنیم، باید بگوییم ازنظر طراحی هیچ شباهتی با نسل قبلی نیست و به نظر می‌رسد الجی می‌خواهد شروعی کاملاً متفاوت و چه‌بسا  انقلابی را برای سال 2016 رقم بزند. نظر شما چیست؟

phonearena

صدرا مخملی

توسط صدرا مخملی

عاشق کارممم :) دانشجو ای تی و هر روز فقط با این کارا سرم رو گرم کردم! بالاخره عشق ادمه دیگه!
ادم های موفق کار های شاخی انجام نمیدن بلکه کار های عادی به صورت خاص انجام میدن! روز های روشنی رو به رو مون هست!
Email: [email protected]
Instagram: sadramakhmali

کوتاه نمی آیم ..... تا تهش هستیم (*ـ*)ــ

مشاهده همه مطالب

- - , .

تکنولوژی روز دنیا...
ما را در سایت تکنولوژی روز دنیا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان technonew بازدید : 225 تاريخ : شنبه 1 اسفند 1394 ساعت: 3:08

samsung-best-4k-tv

پردازنده باتری و همه و همه‌ی اجزای یک وسیله دیجیتال کار می‌کنند و کار می‌کنند تا بتوانند کارهای ما را انجام دهند و از آنها بانامی خوب یاد کنیم. اما این دستگاه‌ها برای ارائه خروجی خود به محل یا وسیله‌ای نیاز دارند تا حاصل کار خویش به نمایش درآورند. اینجاست که بخش دیگر از وسایل دیجیتالی زمانه ما روی کار می‌آیند، تابلوهای دیجیتال و صفحه‌های نمایش. این پایشگرهای دیجیتال، پل ارتباطی بین چشمان ما و سخت‌افزار داخلی هستند و می‌توانند حاصل پروسه‌های طولانی را برای ما به شکلی قابل‌فهم و رؤیت تبدیل کنند تا بتوانیم تعاملی هر چه نزدیک‌تر با ابزارهایمان داشته باشیم.

در ادامه با ترنجی همراه باشید تاکمی بیشتر در مورد نمایشگرها بدانیم!

صفحه‌نمایش‌ها از بدو تولدشان مانند تمام اجزای دیگر وارد ماراتن پیشرفت شده‌اند. ماراتنی که همیشه به نفع مصرف‌کننده بوده و هست. این قسمت از زندگی دیجیتال ما هرچه بیشتر و بیشتر پیشرفت کند و کم مصرف‌تر و درعین‌حال با کیفیت‌تر شود بسیار خوب است؛ چون دقیقاً محل طلاقی چشم‌های ما با وسیله‌ی هوشمندمان است. این وسیله‌های دیجیتالی باید چند فاکتور کیفیت و وضوح و قدرت تفکیک را به‌حداعلا پاسخگو باشند و کوتاهی در هر یک از موارد نتیجه دل چسبی رقم نمی‌زند. به همین دلیل است که صنعت ساخت صفحه‌نمایش از سخت‌ترین کارها در صنعت دیجیتال است. چون باید در عین جمع‌وجور بودن و مصرف کم انرژی، کیفیت تصویر خوبی نیز داشته باشند.

grundig-169-300x213

در اوایل به وجود آمدن صنعت کامپیوتری بشدت کمبود یک فاکتور حس می‌شد. مکانی برای ارائه پردازش‌های کامپیوتر! مهندسان آن زمان یک صفحه متشکل از چند چراغ را درست کردند و خاموش و روشن بودن هر چراغ را برای کامپیوتر تعریف کردند. بدین ترتیب می‌توانستیم خروجی‌هایی بسیار ساده و ابتدایی از یک سیستم بگیریم. آنجا بود که بشر به‌مانند همیشه دست روی دست نگذاشت و شروع به بسط تابلوهای دیجیتالی کرد. این گسترش تا جایی جلو رفته که اکنون نمایشگر هایی با قطر یک کاغذ داریم و یا همچنین نمایشگرهایی باکیفیت 8K!!!

LG_55EM970V_OLED_TV

نمایشگرهای پرتو کاتدی(CRT):

همان‌طور که گفتیم اولین نسل از پایشگرهای دیجیتال در حد بسیار ابتدایی خروجی به کاربر منتقل می‌کردند اما چندی بعد لوله‌های کاتدی از صنعت شیمی پا به صفحه نمایشگرها گذاشت و توانست خیلی سریع جای لامپ‌های نوری را بگیرد. زیرا هم اطمینان بیشتری نسبت به آنها می‌رفت و جای پیشرفت زیادی داشتند.

این نمایشگرها با استفاده از یک لوله کاتدی و البته مقداری زیادی مساحت اشغال‌شده اقدام به تولید تصویر می‌کردند. در اولین نمونه‌های تولیدشده از سی آر تی‌ها تنها مدل تک‌رنگ در دسترس بود و آن مدل هم مشکلات بس فراوان داشت ازجمله رزولوشن پایین و نامناسب بودن برای خواندن متون.

Edited

اما شرکت IBM که از بزرگان صنعت سخت‌افزار در آن دوره (و حتی اکنون) بود دست به پیشرفته این نمایشگرهای دوست‌داشتنی زد و در سال ۱۹۸۱ آداپتور گرافیک رنگی را معرفی کرد که می‌توانست 4 رنگ با یک رزولوشن 320 در 200 تولید کند، و یا می‌توانست ۶۴۰ در ۲۰۰ پیکسل با دو رنگ تولید کند. این پیشرفتی بزرگ برای سی آر تی‌ها بود. اکنون ما سی آر تی هارا تا حدودی با کامپیوترهای قدیمی عریض و طویل می‌شناسیم. این نمایشگرها اکنون هم تولید می‌شوند ولی اکنون بیشتر جنبه تحقیقاتی دارند و در صنایع نظامی از آن استفاده می‌شود. اما در آنها تغییراتی بسیاری به وجود آمده است ازجمله بالا رفتن قابلیت خوانایی و کیفیت آنها. این نوع از نمایشگرها نسبت به نوع دیگر از نمایشگر که آنها را بانام LCD می‌شناسیم برتری‌هایی داشتند که یکی از مهم‌ترین آنها نداشتن تأخیر پیکسلی است ولی در مقابل آل سی دی‌ها نیز مزایای زیادی داشتند ازجمله زیبایی و مصرف کمتر و جا برای پیشرفت‌های بیشتر و بیشتر!

how-it-works-crt-monitorحدودا 33 سال پیش بود که این نوع از تلویزیون ها در کشور ما به وفور موجود شد و هم میهنی هایمان میتوانستند تلویزیون‌هایی با کیفیت خریداری کنند. این نوع تلویزیون‌ها قیمتی در حدود هزار و پانصد تومان داشتتند.

untitled

LCD :( Liquid Crystal Display)

Liquid Crystal Display به معنای صفحه‌نمایش کریستالی مایع است. شاید شما نیز با خود بگویید آنچه ما از کریستال در ذهن داریم ماده‌ای جامد است پس کلمه مایع به چه معناست؟

بگذارید این‌گونه به پاسخ بپردازیم: مولکول‌ها و اتم‌های سازنده یک ماده جامد یک قراردادی به نسبت همدیگر دارند، بیشتر به مکانی خاص متعلق هستند، یک آرایش خاص دارند، معمولاً جامدات سخت هستند (جیوه در اینجا استثناء است)؛ اما مایعات وضعیتی تقریباً خلاف جامدات را دارند و ریز ذره‌های تشکیل‌دهنده یک مایع می‌تواند در تمام حجم یک ماده جابجای گردد.

حال یک دسته‌بندی دیگر به جامد و مایع و گاز اضافه می‌کنیم و آن حالت خاصی است که مواد در آن حالت بسیار شبیه مایعات هستند ولی مواد تشکیل‌دهنده آنها آرایش خاصی به نسبت یکدیگر دارند درست شبیه به کریستال مایع.

کریستال مایع نیز چنین وضعیتی را دارد. مواد کریستالی مایع علاوه بر مشخصات فوق، به تغییرات ولتاژ الکتریسیته حساس هستند و با تغییر ولتاژ مولکول های آنها نیز تغییر جهت می‌دهند. این مواد نیز هادی الکتریسیته هستند و می‌تواند با اعمال ولتاژ بر آن نور را از آنها انتقال داد و با این اختلاف‌پتانسیل می‌توان مولکول های سازنده آن را در جهت دلخواه مرتب کرد. این مواد نیز در برابر تغییر دما بسیار حساس هستند و پیشنهاد می‌شود در دماهای بسیار گرم یا سرد از آنها استفاده نکنید چون رفتارهای غیر منتظره‌ای از آنها سر میزند!

حال چگونه ال سی دی ها رو میسازند؟

برای این کار از دو شیشه قطبشگر یا پلاروید استفاده می‌کنند. برای ساخت LCD دو شیشه قطبشگر را با اختلاف درجه 90 درجه از هم قرار می‌دهند و بین آنها کریستال مایع جایگذاری می‌کنند. وقتی کریستال به جریان برق وصل نباشد؛ نور از قطبشگر اول می‌گذرد و وارد کریستال مایع می‌شود، جهت نور 90 درجه تغییر می‌کند پس از قطبشگر دوم هم عبور می‌کند و می‌تواند به چشم ما برسد. اما وقتی‌که جریان به کریستال وصل باشد، نور دیگر چرخشی نخواهد داشت و نمی‌تواند از کریستال دوم عبور کند: این اتفاق به این دلیل روی می‌دهد که هر شیشه‌ی قطبشگر نور را در جهت محور خویش تغییر می‌دهد. اگر دو شیشه محورشان با یکدیگر همخوانی داشته باشد نور به‌راحتی عبور می‌کند اما اگر محورها باهم زاویه ۹۰ درجه داشته باشند نور رد نخواهد شد. در این میان نیز وظیفه تحریک دادن و ایجاد اختلاف‌پتانسیل در کریستال مایع نیز بر عهده یک الکترود بسیار ریز است که به منبع برق متصل است.

image01

حالا نوری که از آن سخن میرود از کجا تولید شده است؟

در کل منبع نوری در ال سی دی ها از دو حالت خارج نیست اولین نوع، نوعی مرسوم در کمی قبل تر بوده است که به لامپ فلور سنت یا Cold Cathode Fluorescence Lamp معروف است و بیشتر در پنل های قدیمی تر استفاده می‌شد. نوع دیگر استفاده شده برای ایجاد منبع نوری ، دیود متساعد کننده نور است: (Light emitting diode: LED)

CCFL01

حال نور تولیدشده است و همه چیز آماده است تا نور از فیلترها عبور کند. اولین فیلتر منعکس‌کننده است که نور تولیدشده توسط منبع را یکسان‌سازی می‌کند تا همه نقاط نوری یک درجه از شدت نور را داشته باشد. فیلتر بعدی، فیلتر رنگ‌های آبی، سبز و قرمز است. نور با عبور از این فیلترها بر اساس دستور داده‌شده و جهت‌گیری مولکول ها در کریستال رنگ موردنظر را می‌گیرد و به یک بخش کوچک از تصویر بدل می‌گردد. و اگر این نور همسو با شیشه پولارید دوم بود از آن عبور کرده، به چشمان ما می‌رسد.

AAEAAQAAAAAAAAOPAAAAJGY4ZTFkMTA2LTE5MjAtNDAzNi1hMzkwLWU0ZDA2ODE0NGI0ZA

 LED :( Light emitting diode

این خانواده از دیوید ها در صنعت نیمه‌هادی قرار می‌گیرد چون مقدار جریان ورودی را دریافت می‌کنند و آن را به نور تبدیل می‌کنند. این نوع از دیودهای نوری بسیار کوچک‌تر و پرنورتر از لامپ‌های فلورسنت هستند؛ اما هنوز به حدی نرسیده‌اند که بتوانند به‌تنهایی به‌عنوان پیکسل بکار بروند و از آنها برای تأمین نور پس‌زمینه استفاده می‌شود. همان طور که گفتیم اکنون ال سی دی‌هایی با منبع نوری ال ای دی در بازار به‌وفور یافت می‌شوند این نوع از دیودهای نوری بسیار برای ما ارزشمند هستند. ولی چرا؟

این دیود های نوری در مقایسه با بقیه منابع نوری بسیار بهتر هستند چون:

1: مصرف انرژی بسیار پایین دارند.(74 _120 LUM/WATT)

2: حرارت تولید نمیکند.

3: اندازه هایی کوچک دارند.

4: عمر بسیار بالا در مقایسه با دیگر منابع نوری دارند و عمر مفید آنها تابع از دفعات خاموش و روشن شدن نیست و به مقدار زمان استفاده بستگی دارد.

5: کیفیت نمایش رنگ بسیار عالی.

6: به محض رسیدن اختلاف پتانسیل به آنها روشن میشوند ( در حدود 20 نانو ثانیه).

7: روشن شدن فوری و سریع در آماده بکار شدن دستگاه.

8:امکان تعدیل و تغییر در زاویه نور تولید شده با استفاده از عدسی‌ها و یا کریستال‌ها.

9: دیود های ال ای دی توانایی کار با جریان مستقیم و غیر مستقیم را دارند و میتوانند با هردو جریان به راحتی کارکنند.(AC & DC).

10: این نوع از منابع نوری را می‌توان در پالس های الکتریکی متفاوت تنظیم کرد تا بتوان مقدار شدت خروجی نور را کنترل کرد. این عمر معمولا به وسیله‌ی میکرو کنترل‌هایی(Micro Controller) که در مدار تعبیه میشود امکان‌پذیر است.

دلیل‌های بالا همه سبب شده‌اند تا از ال ای دی ها، بیشتر در پنل ال س دی ها استفاده کنند؛ اما همانند همیشه در طبیعت و جهان ما خوب مطلق وجود ندارد و این دیودهای نوری معایبی از قبیل کاهش نور در مدت استقاده زیاد را دارند که آن‌چنان خوشایند نیست.

led

حال سوال اینجاست که تفاوت تلویزیون های ال سی دی و ال ای دی در چیست؟

پاسخ آن است که هر دو تلویزیون فوق از یک پنل ال سی دی استفاده میکنند؛ ولی در ال ای دی ها برای تغذیه‌ی نوری، از دیود نوری LED استفاده میشود که نام این نوع از تلویزیون ها هم به اسم منبع نورشان است.

backlighting-comparison-625x1000

OLED:( Organic Light emitting diode)

این نوع از صفحه‌نمایش‌ها همان‌طور که از اسمشان پیداست از مواد ارگانیک در ساختار دیود‌های نوری خود استفاده می‌کنند و اکنون شرکت‌های تولیدکننده‌ی زیادی از این نوع پنل‌ها در موبایل‌ها و تلویزیون‌های خود استفاده می‌کنند؛ اما حال که به واپسین جملات رسیده‌ایم این سؤال پیش می‌آید که LED بهتر است یا OLED؟

هرکدام از تلویزیون‌های فوق معایب و مزایایی دارند. مثلاً OLED ها قطری بسیار باریک دارند و اکنون شرکت آل جی توانسته تلویزیونی با قطر تنها 4 میلی‌متر تولید کند که در مقایسه با آل ای دی‌ها که قطری معمولاً 2 – 1.2 سانتی دارند رقمی بسیار ستودنی است. این آل ای دی‌های ارگانیک نیز متخصص در نمایش کشیدن رنگ مشکی با خلوص هستند زیرا در مواقع نمایش رنگ مشکی اخلاف پتانسیل به دیودها نمی‌رسد و پیکسل خاموش می‌شود و کنتراست رنگ مشکی به بینهایت میل می‌کند. که در برابر LED ها که هنوز هم در برابر مهار رنگ مشکی مشکل‌دارند و به خوبی OLED ها نمی‌توانند رنگ مشکی را به نمایش بکشند.

در مبحث مصرف انرژی نیز OLED ها مصرف کمتری به نسبت ال‌ای‌دی‌ها دارند، زاویه دیدشان بهتر است، وسعت رنگ بیشتری در مقایسه با LED ها دارند و این بدین معناست که می‌توانید وسعت رنگ‌های بیشتری را در OLED ها مشاهده کنید. به‌دلیل وسعت رنگ کم LCD ها، شرکت‌های تولیدکننده مثل سونی با فناوری‌های مثل Triluminos تا حدودی این وسعت نور کم را در آل سی دی‌ها بهبود بخشیده‌اند.

اما OLED ها هم مشکلاتی از قبیل عارضه Bu In را (هرچقدرکم) دارا هستند و این عارضه از آنجا شروع می‌شود که مدت بسیار طولانی یک تصویر ثابت روی صفحه‌نمایش باشد و بعدازآن همیشه می‌توان سایه‌هایی از تصویر قبلی را در پشت‌صحنه به‌صورت تار مشاهده کرد. هرچند که با نرم‌افزارهای Bu Fixer تا حدودی این مشکل را رفع کرد ولی به‌طور کامل حل‌شدنی نیست.

مشکل دیگر OLED ها قیمت بسیار بالای آنها در مقابل ال‌ای‌دی‌ها است و این نوع نمایشگرها برچسب قیمتی گرانی به نسبت LED ها دارند.

جمع‌بندی نتیجه‌گیری:

نمایشگرها هرروزه در حال به‌روز‌شدن هستند و همواره به دنبال بهبود کیفیت تصویر نمایشی هستند که در عین حال مصرف کم و قیمت خوب نیز داشه باشند. به نظر شما آینده تلویزیون ها در دست کدام تکنولوژی‌ها است؟ شما کدام یک از تلویزیون‌ها را انتخاب می‌کنید؟

- - , .

تکنولوژی روز دنیا...
ما را در سایت تکنولوژی روز دنیا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان technonew بازدید : 217 تاريخ : شنبه 1 اسفند 1394 ساعت: 0:40